Κινητό Τηλέφωνο, Κινητό Ίντερνετ και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Κινητό Τηλέφωνο, Κινητό Ίντερνετ
και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης 


Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media), όπως το Facebook, το Twitter, το Youtube ή το Pinterest, αποτελούν χώρους του διαδικτύου μέσα στους οποίους, ένας συνεχώς αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων "συναντιέται" και ανταλλάσσει πληροφορίες με τη μορφή κειμένων, εικόνας και ήχου. Πρόκειται για τους "δρόμους", τις "πλατείες", τις "αίθουσες" και τα "δωμάτια" του Κυβερνοχώρου. Τόποι συνεύρεσης και συναναστροφής. Ο νέος αυτός τρόπος κοινωνικής επαφής άλλαξε δραματικά τις διαδικασίες επικοινωνίας. Μετακινήσεις και μεταφορές έχουν μετατραπεί σε πατήματα πλήκτρων, επαφές οθονών και φωνητικές εντολές, και εκτελούνται σε ελάχιστο χρόνο. Σε αυτή την εξέλιξη συμμετέχει πλέον δυναμικά το Κινητό Τηλέφωνο και οι αλλές κινητές συσκευές (laptops, smartphones, tablets), που κερδίζουν συνεχώς έδαφος στις πωλήσεις, ιδιαίτερα μετά το γρήγορο Κινητό Ίντερνετ των 3G και 4G.


Γραφήματα της ποσοστιαίας διανομής της αγοράς από τους σταθερούς υπολογιστές (dektops) και τις κινητές συσκευές (laptops, smartphones, tablets). (Κλικ επάνω στον πίνακα για μεγέθυνση)
(Source: StatCounter Global Stats - Mobile vs. Desktop Market Share)

Στα παραπάνω γραφήματα, είναι φανερή η αύξηση του ποσοστού των πωλήσεων κινητών συκευών μέσα σε μία τριετία. Σχεδόν τριπλασιάστηκε. Επίσης φανερή είναι, σε όσους τα χρησιμοποιούν, και η αύξηση των mobile uploads στο Facebook και στο Youtube, η επέκταση του Twitter στην εικόνα και η μετακίνηση του ενδιαφέροντος σε κοινότητες με βασικό θέμα τη φωτογραφία και το βίντεο, όπως το Pinterest, όπου μπορούν να αποδώσουν σε πλήρη ισχύ οι πολύ γρήγοροι επεξεργαστές και οι κάμερες υψηλής ανάλυσης των smartphones και των tablets σε συνεργασία με το γρήγορο Κινητό  Ίντερνετ.


Γραφήματα της ποσοστιαίας συμμετοχής των χρηστών στα διάφορα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης παγκοσμίως. 
(Κλικ επάνω στον πίνακα για μεγέθυνση)
(Source: StatCounter Global Stats - Social Media Market Share)

Μέσα στην ευφορία όμως, που μας δημιουργούν όλες αυτές οι δυνατότητες, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ό ιδιωτικός μας χώρος περιορίζεται στή συσκευή μας. Αμέσως μετά από αυτήν βρισκόμαστε σε ιδιόκτητο χώρο μιας εταιρείας Κινητής Τηλεφωνίας ή ενός Διακομιστή (Server), χρησιμοποιούμε τα λογισμικά συστήματα και τους υπολογιστές της Google ή της Yahoo και έχουμε παραδώσει όλο μας το υλικό στο Facebook, στο Twitter, στο Youtube ή στο Pinterest "κλικάροντας" ένα "Δέχομαι" σε κάποιο ηλεκτρονικό συμβόλαιο που ποτέ δεν διαβάσαμε. Η αίσθηση του δημόσιου χώρου που μας δημιουργούν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης είναι ψευδής. Είναιο χώροι ιδιωτικοί. Η ασφάλεια της ιδιωτικότητάς μας, σαφώς αμφίβολη. Το δικαίωμα παρουσίας μας σε αυτά ανήκει αποκλειστικά στη δικαιοδοσία των ιδιοκτητών τους. Βρισκόμαστε εκεί επειδή, και γιά όσο, θέλουν να βρισκόμαστε εκεί. Όλα θα τελειώσουν μόλις ενοχληθούν από εμάς ή πάψουμε να είμαστε κερδοφόροι.
                                                                                                     e-mobiles - Συγγραφέας: AnMo